سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! دل های خاشعان شیفته توست، و راه های راغبانْ به سوی تو، هموار . [امام سجّاد علیه السلام ـ در زیارت امین اللّه ـ]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :0
کل بازدید :4627
تعداد کل یاداشته ها : 21
103/2/13
4:7 ص

اهدای عضو یک دانشجویی مرگ مغزی دانشگاه مازندران به چند بیمار حیات دوباره بخشید.

به گزارش سرویس صنفی فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آروین ادهمی دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی رشته شیمی و اهل قائمشهر بوده که هفته گذشته بر اثر سانحه تصادف به کما رفت و به دنبال نظر پزشکان مبنی بر عدم وجود نشانه‌های بازگشت وی به زندگی، اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.


89/9/19::: 1:53 ع
نظر()
  
  

 

اهدای عضو به سه بیمار نیازمند :

محمد حسین راحت خواه 60 ساله و ساکن شهرستان خوی پس از سقوط از بلندی دچار مرگ مغزی شد . 

کلیه های این مرحوم به 2 بیمار در بیمارستان امام خمینی ارومیه پیوند زده و کبد وی برای اهدا به شیراز ارسال شد .

این هفتمین اهدای اعضا در سال 89 است که 18 کلیه و 9 کبد به 27 بیمار در ارومیه و شیراز پیوند زده شده است .


89/9/16::: 12:31 ع
نظر()
  
  

ثبت نام سه هزار گیلانی برای اهدای عضو :

   دکتر حسین زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه این افراد در مدت پنج سال گذشته به واحد بیماری های خاص استان مراجعه و برای اهداء اعضاء بدن خود پس از مرگ به بیماران نیازمند اعلام آمادگی کرده اند گفت: امسال حدود یک هزار نفر فرم های اهدای عضو را تکمیل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 75 درصد مراجعه کنندگان را دانشجویان و افراد تحصیلکرده بالای دیپلم تشکیل داده اند افزود: یکصد بیمار کلیوی در استان برای دریافت عضو در نوبت قرار دارند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها در بخش بیماری های کلیوی 788 بیمار دیالیزی شناسایی شده اند که در ماه بیش از هشت هزار بار دیالیز می شوند.


  
  

 

دلیل پایین بودن آمار اهدای عضو در ایران :

 مهر: رئیس مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، عدم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و مشکلات مدیریتی را از دلایل پایین بودن آمار اهدای عضو در کشور اعلام کرد.

کتایون نجفی زاده ظهر جمعه در کنفرانس تخصصی روش صحیح معرفی بیماران مرگ مغزی برای پیوند اعضای  بیماران نیازمند در بیمارستان 17 شهریور آمل گفت: با وجود افزایش سالانه انواع حوادث در ایران که باعث مرگ مغزی برخی افراد می شود، باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درست و هوشمندانه درصد اهدای عضو در جامعه افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در کشورمان سالانه حدود سه تا شش هزار نفر بر اثر سوانح مختلف دچار مرگ مغزی می شوند، افزود: در صورت اهدای عضو 20 درصد این افراد می توان نیازهای بیماران در انتظار پیوند اعضا را برطرف کرد.

رئیس مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران تصریح کرد: هم ا کنون حدود 200  بیمار در لیست انتظار پیوند قلب، 250 بیمار در انتظار لیست پیوند ریه و 900 بیمار در انتظار پیوند کبد هستند.

نجفی زاده اضافه کرد: بر اساس آمار موجود سالانه حدود 25 درصد بیماران نارسایی و کمبود عضو در ایران به دلیل نرسیدن عضو پیوندی با زجر زیاد فوت می کنند.

 وی ادامه داد:  تاکنون بار فراهم آوری اعضای 237 بیمار مرگ مغزی شده ، 668 عضو پیوندی، پیوند زده شد که شامل 184 پیوند کبد ،21 پیوند برای ریه ، 93 پیوند بریا قلب و 370 پیوند برای کلیه بود.

رئیس مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، الگوبرداری از روش های صحیح برای راهنمایی خانواده های بیماران مرگ مغزی برای پیوند اعضاء را خواستارشد و به مدیران مراکز درمانی توصیه کرد: با اعزام گروه های مخصوص و با تجربه می توان روش های صحیح جلب رضایت خانواده های بیماران مرگ مغزی را آموزش داد.

این کنفرانس به منظور اطلاع رسانی دقیق و صحیح و فرهنگ سازی در بین مردم و روش صحیح معرفی بیماران مرگ مغزی به مرکز پیوند اعضا برای نجات بیماران نیازمند پیوند اعضا توسط گروه مدیریت پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و بیمارستان مسیح دانشوری در بیمارستان 17شهریورآمل برگزار شد 


  
  

 

نیم میلیون نفر داوطلب اهدای عضو شدند :

 دکتر کتایون نجفی‌زاده، دبیر جمعیت حمایت از پیوند اعضای ایرانیان در خصوص شمار اعضای سایت اهدای عضو از سال 84 گفت: با ثبت‌نام اینترنتی و صدور کارت اهدای عضو تعداد داوطلبان پیوند اعضا از مرز نیم میلیون نفر گذشته و این رقم روز به روز در حال افزایش است.

دکتر نجفی‌زاده، مهم‌ترین عامل رضایت ندادن خانواده‌ها به اهدای عضو فرد مرگ مغزی شده را نداشتن آگاهی کافی از مرگ مغزی و برگشت‌ناپذیری بیمار عنوان کرده و گفت: «با انجام فعالیت‌های فرهنگی از طریق جمعیت حمایت از پیوند اعضای ایرانیان که در رأس آن احداث سایت، برگزاری غرفه‌های ثبت‌نام و نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف و... است پاسخ خوبی به نیاز جامعه برای دریافت اطلاعات مورد نیاز در مورد مرگ مغزی و... است و اکنون رضایت‌مندی مردم بیش از گذشته است و تنها 7/13 درصد از خانواده‌ها حاضر به اهدای اعضا آنها نمی‌شوند.

دبیر جمعیت حمایت از پیوند اعضای ایرانیان همچنین گفت: باتوجه به وسعت کار و نیاز به ورود اطلاعات فرم‌های ثبت‌نام شده در اینترنت، افرادی تحت عنوان سفیران سلامتی از اقشار مختلف جامعه به یاری این مجموعه آمده‌اند و در جهت بالا بردن سطح آگاهی‌های مردم از واقعیات مرگ مغزی تلاش می‌کنند.وی همچنین ذکر کرد: داشتن کارت اهدای عضو به منزله امکان استفاده از ارگان‌های فرد مرگ مغزی نیست و در صورت بروز مرگ مغزی رضایت به اهدا از اولیای‌دم در دو نوبت که در نوبت دوم با حضور نماینده پزشکی قانونی است انجام می‌گیرد.


  
  
   1   2      >