سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه در راه خدا برادری کند، سود برَد و هرکه درراه دنیا برادری کند، بی بهره مانَد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :0
کل بازدید :4630
تعداد کل یاداشته ها : 21
103/2/13
5:38 ص

 

در آستانه تاسوعای حسینی اهدای عضو جوان بابلی جان چند نفر را نجات داد 

شمال پرسپایگاه خبری شمال پرس/اختصاصی شمال پرس:مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت، در آستانه تاسوعای حسینی اهدای عضو جوان مرگ مغزی بابل جان چند بیمار را نجات داد.زیور مهدی نژاد دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگارشمال پرس در بابل اظهار داشت: سید مصطفی میرزاده درزی جوان 17 ساله بابلی که شش بعدازظهر 19 آذر ماه سال جاری براثر سانحه رانندگی به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل شده بود ساعت 17 روز بیستم آذرماه دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود: مرگ مغزی این جوان 17 ساله توسط پنج پزشک فوق تخصص تائید شده و از خانواده این جوان بابلی درخواست شد دیگر عضوهای این بیمار را به افراد نیازمند اهدا کنند.

مهدی نژاد تصریح کرد: خانواده این جوان اهدای عضو فرزند خود را منوط به تائید مرگ مغزی فرزندشان از سوی پزشکان تهران اعلام  کردند بنابراین ساعت 14/30 دقیقه روز گذشته این بیمارتوسط آمبولانس ویژه  به بیمارستان مسیح دانشوری تهران که  زیر مجموعه دانشگاه شهید بهشتی تهران بوده منتقل شد و با تائید پزشکان تهران مبنی بر مرگ مغزی این جوان 17 ساله ، هم اکنون عمل جراحی جهت اهدای عضو این جوان در حال انجام است.

وی بیان داشت: با موافقت خانواده این جوان 17 ساله قلب، کبد و کلیه های سید مصطفی به بیماران دریافت عضو اهدا می شود.

مهدی نژاد افزود: فردا همزمان با تاسوعای حسینی جسد این جوان بابلی  برای تشیع و خاکسپاری به زادگاه وی واقع در روستای درزیکلا بابل منتقل می شود.

وی، با اشاره به اینکه با اهدای عضو سید مصطفی میرزاده ، سید مصطفی های دیگری متولد می شوند از خانواده های مرگ مغزی خواست با اهدای عضو بیماران مرگ مغزی حیات مجدد ی برای آنها فراهم کرده چراکه تا زمانی که قلب ، کلیه و کبد و دیگر اعضای این بیماران به افرادی دیگری پیوند داده شده این بیماران  هیچ گاه نخواهند مرد.

لینک خبر